vidrig dag!


sjukt vidrig dag har jag och hulon haft idag!

ALLT BÖRJADE halv 11 i skolan, där började en liten ide planteras i mitt huvud. den började smått överföras i hulons huvud och vid 1 tiden var den klar. vi skulle ha matkrig, utomhus! vi skrev en stor lista om vad vi skulle plundra i kronhallen och sedan skulle vi strösa runt i stan och kasta allt möjligt på varandra.
runt 1830 åkte jag hemifrån, påväg ner mot kronhallen, men medan hulon satt utanför kronhallen och väntade på  mig, så blev ja förbannad för ja inte såg henne där och jag åkte hem till henne , åkte tillbaka och slingra på alla möjliga slingriga vägar för att hitta den försvunna kvinnan hulon.
när vi väl träffades så inhandlade vi matkrigmaterial för 117,50 kr.
sedan var de bara hem och sätta på sig sina färgglada kläder som piggade upp hela stämningen.
Jennies klädsel
- långbyxor
-vanliga strumpor
- blå träningströja
- gamla svarta adidas byxor med oranga sträck.
-en stor blå tröja
- nitskärp
-leksaks inlines.

Hulons kläder
-långbyxor
-träningsbyxor
-regnbyxor
-vanlig träningst-shirt
-stor träningströja
-mammas svarta aftonklänning
-proffsiga inlines.
Det där var bara jobbigt och onödigt ..
Iallfall. för att komma till sak...
Vi placerades på tågstation, vi började stapla upp alla grejer och jag knäckte stillsamheten genom att ta en hand mjöl som jag kastade rakt på lilla hulon. men såklart slår de man gör tillbaka trefaldigt, eftersom jag fick ett ägg i hela ansiktet, tack... sedan brakade helvetet lös och om de står något i tidningen imorgon var det inte jag och hulon som vandaliserade hela bruket. bra...
sen fick jag cykla hemmåt , vidrig i spöregnet, och när ja just kommer in på gården slutar de regna, just my luck!

nu säger jag godnatt, nu ska jag peppa för handboll imrgon , mmmmja.


jag fryser om
benen

och

jag hatar
att sova
med
blött
hååååååår


Kommentarer

kommenteraaaaaaaa:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0